Op 7 oktober, Dag van de Actuaris, is ASE-hoofddocent Katrien Antonio door beroepsgenoten en een vakjury uitgeroepen tot Actuaris van het Jaar. Actuarial Practice Cycle (APC) student Iris Nonneman nam de prijs voor Actuarieel Talent van het Jaar in ontvangst.

Katrien Antonio is universitair hoofddocent actuariële wetenschappen aan de Amsterdam Schoolof Economics en hoogleraar actuariële wetenschappen aan de KU Leuven. De jury noemde haar leidende positie in de wetenschappelijke ontwikkeling van het actuariële vakgebied:

Op het gebied van Schade en Leven dragen haar onderzoeken bij aan betere sterftemodellen, reserverings- en prijstechnieken. Daarbij verrijkt zij de traditionele actuariële leer met inzichten uit Data Science, Artificial Intelligence en Machine Learning.

Actuarieel Talent van het Jaar

Iris Nonneman Actuarieel Talent van het Jaar, is Associate Quantitative Consulting bij PwC. Haar bijdrage aan PHREND (Predicitive Healthcare with Real-world Evidence for Neurological Disorders), maakte indruk en gaf de doorslag voor haar verkiezing. PHREND is een model dat artsen helpt om voor MS-patiënten gelijk de juiste en meest effectieve behandeling voor te schrijven.