For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Moonen, X., Festen, D., Bakker-van Gijsel, E., & Vervoort-Schel, J. (2022). A Dutch perspective on two health related issues regarding children and adolescents with intellectual disabilities. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(18), [11698]. https://doi.org/10.3390/ijerph191811698[details]
Vervoort-Schel, J., Mercera, G., Wissink, I., Van der Helm, P., Lindauer, R., & Moonen, X. (2021). Prevalence of and relationship between adverse childhood experiences and family context risk factors among children with intellectual disabilities and borderline intellectual functioning. Research in Developmental Disabilities, 113, [103935]. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2021.103935[details]
Vervoort-Schel, J., Mercera, G., Wissink, I., Mink, E., van der Helm, P., Lindauer, R., & Moonen, X. (2018). Adverse Childhood Experiences in Children with Intellectual Disabilities: An Exploratory Case-File Study in Dutch Residential Care. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(10), [2136]. https://doi.org/10.3390/ijerph15102136[details]
Vervoort-Schel, J., Mercera, G., Wissink, I., van der Helm, P., Lindauer, R., & Moonen, X. (2021). Adverse childhood experiences (ACEs) and family context factors. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 34(5), 1250. https://doi.org/10.1111/jar.12917
2020
Mercera, G., Vervoort-Schel, J., Kooijmans, R., & Moonen, X. (2020). Kind- ouder-, gezins- en omgevingskenmerken van residentieel opgenomen jeugdigen die op licht verstandelijk beperkt of zwakbegaafd niveau functioneren. LVB Onderzoek & Praktijk, 18(2), 25-32. [details]
Verhelst, D., Mercera, G., van Esch, J., & Vervoort-Schel, J. (2020). Regulatie ouders cruciaal voor gezonde ontwikkeling kind. Vroeg, 37(4), 36-39. [details]
2019
Vervoort-Schel, J., Lindauer, R., van der Helm, P., & Moonen, X. (2019). Vragen naar ingrijpende jeugdervaringen (ACE's): Een eerste stap in het begrijpen van gedragsproblemen? In R. Didden, X. Moonen, & J. Douma (Eds.), Met het oog op behandeling 5: Diagnostiek en behandeling van gedragsproblematiek bij mensen met een licht verstandelijke beperking (pp. 44-49). Gezamenlijke uitgave van Landelijk Kenniscentrum LVB en Expertisecentrum De Borg. https://www.kenniscentrumlvb.nl/product/met-het-oog-op-behandeling-5-digitaal/[details]
Vervoort-Schel, J., Lindauer, R., van der Helm, P., & Moonen, X. (2019). Vragen naar ingrijpende jeugdervaringen (‘ACE’s’), een eerste stap in het begrijpen verminderen van gedragsproblemen? . In R. Didden, X. Moonen, & J. Douma (Eds.), Met het oog op behandeling 5: Diagnostiek en behandeling van gedragsproblematiek bij mensen met een licht verstandelijke beperking (pp. 44-49). Gezamenlijke uitgave van Landelijk Kenniscentrum LVB en Expertisecentrum De Borg. https://www.kenniscentrumlvb.nl/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2019/11/Congresboek-MHOOB5-2019.pdf[details]
Moonen, X. M. H., Mercera, G., Vervoort-Schel, J. A. A., & Kooijmans, R. J. L. (2019). Children with mild intellectual disabilities and borderline intellectual functioning in Dutch residential care and their families.. Poster session presented at IASSIDD 2019, The world congress of the International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities, Glasgow, United Kingdom.
2018
Vervoort-Schel, J. A. A., Mercera, G., Mink, E., van der Helm, G. H. P., Lindauer, R. J. L., Wissink, I. B., & Moonen, X. M. H. (2018). Adverse childhood experiences in children with intellectual disabilities. 570. Poster session presented at EUSARF Porto 2018: All children, all families, Porto, Portugal. http://globalintrac.files.wordpress.com/2018/10/eusarf-2018-porto-book-of-abstracts.pdf
Vervoort-Schel, J. A. A., Moonen, X. M. H., Lindauer, R. J. L., & van der Helm, G. H. P. (2018). Adverse childhood experiences and protective factors in children with intellectual disabilities: Assessment and prevention. Poster session presented at Focus op Onderzoek, Ede, Netherlands.
Vervoort-Schel, J. & Wanders-Mulder, F. (26-11-2020). StroomOP, de Podcast: Kinderen en ouders behandel je samen [Web] StroomOP. StroomOP, de podcast voor steeds betere jeugdhulp: Kinderen en ouders behandel je samen.. http://podcastluisteren.nl
Vervoort-Schel, J. (30-09-2020). Veine 21 2020: Een kalm brein voor iedere ouder [Print] Veine. Veine 21: Een kalm brein voor iedere ouder. http://www.veine.nl
Vervoort-Schel, J. (15-04-2020). NVO Ik kan het: Hulpverlening aan kinderen begint bij hulp aan de ouders [Web] NVO. NVO Ik kan het: hulpverlening aan kinderen begint bij hulp aan de ouders. http://ikkanhet.nl
Vervoort-Schel, J. (speaker) (10-10-2020). Van ACE's naar Trauma Informed Care bij (L)VB, Congres psychotrauma bij kinderen en (jong) volwassenen.
Vervoort-Schel, J. (speaker) (10-12-2019). Ingrijpende ervaringen & veerkracht: wetenschappelijk perspectief, Lezingencyclus 'Opvoeden en opgroeien tussen praktijk en wetenschap', Utrecht .
Vervoort-Schel, J. (speaker) (5-8-2019). Adverse Childhood Experiences in children with intellectual disabilities, IASSIDD 2019, The world congress of the International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities, Glasgow. http://onlinelibrary.wiley.com/toc/13652788/2019/63/7
Vervoort-Schel, J. (speaker) & Moonen, E. (speaker) (30-10-2018). Adverse Childhood Experiences: mentale en fysieke gevolgen bij jeugdigen met een verstandelijke beperking, Jaarcongres Kinder en Jeugdpsychiatrie, Amersfoort.
Vervoort-Schel, J. (speaker), Göbel, A. (speaker) & van der Meer, Y. (speaker) (18-9-2018). What affects one, affects all; adverse childhood experiences (ACEs) en verstandelijke beperking in het gezin, 9e Jaarcongres LVB, Zwolle.
The UvA website uses cookies and similar technologies to ensure the basic functionality of the site and for statistical and optimisation purposes. It also uses cookies to display content such as YouTube videos and for marketing purposes. This last category consists of tracking cookies: these make it possible for your online behaviour to be tracked. You consent to this by clicking on Accept. Also read our Privacy statement
Necessary
Cookies that are essential for the basic functioning of the website. These cookies are used to enable students and staff to log in to the site, for example.
Necessary & Optimalisation
Cookies that collect information about visitor behaviour anonymously to help make the website work more effectively.
Necessary & Optimalisation & Marketing
Cookies that make it possible to track visitors and show them personalised adverts. These are used by third-party advertisers to gather data about online behaviour. To watch Youtube videos you need to enable this category.