For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Dr. S.M. (Sandra) Zwier

Faculty of Social and Behavioural Sciences
CW : Persuasive Communication
Photographer: nvt

Visiting address
  • Nieuwe Achtergracht 166
  • Room number: C8.00
Postal address
  • Postbus 15791
    1001 NG Amsterdam
Contact details
  • Publications

    2021

    2019

    2018

    2017

    2014

    2012

    • van der Meer, T. G. L. A., & Zwier, S. (2012). Cause-related marketing: een driehoeksverhouding tussen consument, bedrijf en goed doel. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 40(1), 26-45. [details]

    2011

    • Zwier, S., & Bolink, W. (2011). 'Betaserc® is beter': het derdepersoonseffect in reacties op publieksreclame voor medicijnen. Psychologie & Gezondheid, 39(4), 224-231. https://doi.org/10.1007/s12483-011-0043-3 [details]
    • Zwier, S., Araujo, T., Boukes, M., & Willemsen, L. (2011). Boundaries to the articulation of possible selves through social networking sites: the case of Facebook profilers' social connectedness. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(10), 571-576. https://doi.org/10.1089/cyber.2010.0612 [details]

    2010

    • Zwier, S., & Boekhorst, A. (2010). Vraag uw huisarts om meer informatie: van reclame voor receptgebonden medicijnen tot doktersrecept. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 38(1), 80-93. [details]

    2009

    2008

    • Chow, Y. F., Zwier, S., & van Zoonen, L. (2008). Bananen, modelminderheid en integratie: mediagebruik en identificaties onder jonge Chinezen in Nederland. Migrantenstudies, 24(1), 72-85. [details]

    2006

    • Zwier, S. M., Beentjes, J. W. J., & Gutteling, J. (2006). Communicatiewetenschappelijk onderzoek in de afgelopen 15 jaar: Aard en positie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 34(3), 220-231.
    • Zwier, S. M., Beentjes, J. W. J., & Gutteling, J. (2006). Speciale editie naar aanleiding van het Etmaal van de Communicatiewetenschap 2006. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 34(3).

    1998

    • van Cuilenburg, J. J., & Zwier, S. M. (1998). Proceedings of the ASCoR opening conference 1997. Amsterdam: Het Spinhuis.

    2010

    • Zwier, S. (2010). Medicalisering van voedingsmiddelenadvertenties: voeding neergezet als medicijn. Voeding Nu, 2010(12), 25-27. [details]

    Award

    • Zwier, S. M. (2012). Teaching Award - Top 3 teacher of the Semester - Graduate School of Communication..
    • Zwier, S. M. (2010). Rated top-3 of teaching staff in the Graduate School of Communication 2009-2010 having obtained the highest student evaluation scores for the course "Experimentation in the Social Sciences" taught in the Research Master programme, spring 2010.
    • Zwier, S. M. (2010). Rated among the top-3 of teaching staff in the College of Communication 2009-2010 having obtained the highest student evaluation scores for the course "Graduation Seminar Advertising & Consumer Behavior" taught in the Bachelor programme, October 2009 - January 2010.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Ancillary activities
    • No ancillary activities