Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
UvA Economie en Bedrijfskunde (EB) is een inspirerende, internationale academische gemeenschap. We richten ons op de studie van economie en bedrijfskunde, en de belangrijke rol die deze disciplines spelen in de samenleving van nu en de toekomst.
  • Missie

    Onze missie is het creëren van een inspirerende, internationale academische gemeenschap waar medewerkers en studenten hun capaciteiten en expertise optimaal kunnen ontwikkelen.

    We moedigen studenten aan om verantwoordelijke professionals en wereldburgers te worden, met een onafhankelijk, kritisch en analytisch denkvermogen.

    Ons hoogwaardige academische onderzoek richt zich op innovatieve en maatschappelijk relevante onderwerpen.

    We streven naar een dieper begrip van het bedrijfsleven en de rol ervan in de samenleving, met inbegrip van de economische en institutionele context. Daarnaast zoeken we naar samenwerkingen binnen de UvA, Amsterdam en daarbuiten.

  • Visie

    Onze visie is om een vooraanstaande universitaire Faculteit Economie en Bedrijfskunde te zijn. We koesteren onafhankelijke geesten die zich onderscheiden door hun kritisch denken, diepgaande analyse, sociale verantwoordelijkheid en ondernemersgeest.

  • Kernwaarden

    We hebben 5 kernwaarden die onze onderwijs-, onderzoeks- en operationele processen bepalen:

    • Verantwoordelijkheid
    • Kritisch
    • Analytisch
    • Betrokken
    • Internationaal

Het Facultair Strategisch Plan

Iedere 6 jaar publiceert de UvA haar Instellingsplan. Hierin reflecteert zij op activiteiten en prestaties van de afgelopen jaren, en bepaalt zij waar ruimte is voor verbetering en vernieuwing.
In het Facultair Strategisch Plan laat UvA EB haar koers voor die periode zien, in lijn met het Instellingsplan. Voor 2021-2026 heeft EB haar prioriteiten samengevat in de titel 'Impact Through Engagement'. 

In 2023 is het Facultair Strategisch Plan tussentijds aangepast. De oorspronkelijke kern wordt doorgezet met bijstelling op basis van belangrijke externe en interne ontwikkelingen.

Strategische prioriteiten:

  1. Onze studenten het beste voorbereiden op hun carrière. 
  2. Onze krachten inzetten voor impact op het bedrijfsleven en de samenleving.
  3. Gebruikmaken van onze kennisnetwerken.
  4. Interne en externe waardering en erkenning realiseren.