In de eerste editie van het Humanities Café neemt Irene Zwiep (onderzoeksdirecteur van de Faculteit der Geesteswetenschappen) ons mee in haar droombeeld van een humanities-hub in het hart van de culturele en creatieve metropool Amsterdam. Vervolgens gaat zij met hoogleraar Joodse studies Bart Wallet in gesprek over de samenwerking van de instellingen in het Joods Cultureel Kwartier met de UvA en de gemeente Amsterdam.
Kerngegevens van evenement Humanities Café #1
11 oktober 2022
16:45 -18:30
BG 4
Foto: David Hup

16.45 uur Inloop
17.00 uur Introductie van Humanities & Society door Margo Keizer (directeur H&S)
17.10 uur Irene Zwiep over haar droombeeld van een humanities-hub
17.20 uur Bart Wallet en Irene Zwiep over samenwerking in het Joods Cultureel Kwartier
17.30 uur Borrel
18.30 uur Einde programma

Kun je er niet bij zijn, maar wil je wel op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en toekomstige evenementen? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

Over het Humanities Café

Midden in het historische hart van Amsterdam is een unieke bundeling van geesteswetenschappelijke kennis, talent, archieven en collecties aanwezig. In combinatie met de internationale uitstraling en rijke culturele diversiteit van Amsterdam biedt dit unieke mogelijkheden voor vernieuwende initiatieven op het snijvlak van maatschappij, cultuur en wetenschap. De gemeente Amsterdam, de KNAW en de Universiteit van Amsterdam slaan de komende jaren de handen ineen om de relatie tussen wetenschappelijke kennis en maatschappelijke en culturele partners verder te versterken.

Om ontmoeting en kruisbestuiving te stimuleren, wordt vanaf oktober om de maand een Humanities Café georganiseerd. We delen hier de laatste ontwikkelingen en geven inspirerende sprekers het podium om te vertellen over lopende initiatieven.

BG 4

Oudezijds Achterburgwal 235