Bachelorstudent Niek de Brabander heeft de Max van Bremen-scriptieprijs 2020 gewonnen voor zijn bachelorscriptie "Het sublieme in de data aesthetics. Een casestudy naar het werk van Ryoji Ikeda". De Max van Bremen-scriptieprijs is vernoemd naar de zeer getalenteerde kunstgeschiedenisstudent Max van Bremen, die in 2015 verongelukte bij een metro-ongeluk in New York. De prijs werd voor de vijfde keer uitgereikt.

De jury noemde de scriptie van De Brabander exemplarisch voor waar een goede scriptie in de kunstgeschiedenis aan moet voldoen: geschiedenis-overstijgend en tegelijk filosofisch en theoretisch. De scriptie werd zowel ‘zeer origineel’ als ‘inhoudelijk sterk’  bevonden. De scriptie levert daarom ‘een solide basis waarmee we bepaalde vormen van digitale kunst kunnen beoordelen’. Volgens de jury heeft de scriptie de potentie om te worden gepubliceerd.