Maryam Malakotipour is de eerste gezamenlijke PhD-kandidaat van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid en de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Maryam volgde eerder de master Law en Finance en studeerde daar als een van de beste studenten af.

Maryam Malakotipour behaalde een LLM in Internationaal en Europees recht aan de Universiteit Groningen en verhuisde daarna naar Amsterdam voor de master Law & Finance. Ze volgde zowel vakken op juridisch vlak, als in de financiele discpline en kreeg zo naar eigen zeggen ‘beter inzicht en een kritische kijk op juridische kwesties.’

Recent startte ze met een PhD-traject in Law & Finance en ze is hiermee zowel aan de juridische, als aan de economische faculteit verbonden. Onder begeleiding van Enrico Perotti (Finance) en Rolef de Weijs (Privaatrecht), gaat ze onderzoek doen naar de ex-ante effecten van flexibele insolventieregels op de kosten van kapitaal en financiële stabiliteit.