Enrico Cinti, momenteel postdoc aan het Institute of Physics, het Institute for Logic, Language and Computation en het Dutch Institute for Emergent Phenomena, heeft de Graduate Student Essay Prize van de European Philosophy of Science Association gewonnen.
Enrico Cinti

Cinti ontving de prijs voor het essay 'On entanglement as a relation' dat hij samen met Alberto Corti en Marco Sanchioni schreef, en dat werd gepubliceerd in het European Journal of Philosophy of Science. Het essay karakteriseert het begrip van verstrengeling, dat een belangrijke rol speelt in de quantummechanica, als een externe relatie tussen meerdere quantum-vrijheidsgraden.

De Graduate Student Essay Prize werd uitgereikt tijdens de tweejaarlijkse EPSA-conferentie die dit jaar in september in Belgrado plaatsvond. De prijs wordt toegekend aan het boeiendste artikel dat door een promovendus gepubliceerd is in het European Journal of Philosophy of Science, en gaat vergezeld van €500 in prijzengeld.