Sluit je aan bij een faculteit met een Triple Crown-accreditatie en werk vanuit het hart van Amsterdam in een internationale omgeving mee aan de cutting edge van de wetenschap.

Welkom op de Roeterseilandcampus, de thuisbasis van de faculteiten Economie en Bedrijfskunde, Maatschappij en Gedragswetenschappen en Rechtsgeleerdheid.

Een tour van de Roeterseilandcampus.

Met meer dan 7.000 studenten, 500 medewerkers en 60 promovendi is UvA Economie en Bedrijfskunde (EB) een van de grootste faculteiten in dit vakgebied in Nederland op de grootste universiteit van Nederland. Ons onderwijs en onderzoek is georganiseerd in twee schools: de Amsterdam Business School (ABS) en Amsterdam School of Economics (ASE).

Toponderzoek in onze vakgebieden

Jaarlijks publiceren wij 245 wetenschappelijke A-publicaties binnen uiteenlopende vakgebieden, zoals economie, micro- en behavioral economics, business analytics, accountancy, econometrie, finance, entrepreneurship, leadership, strategy, en marketing. De maatschappelijke relevantie van het onderzoek borgen wij met onze nauwe banden met het bedrijfsleven, zowel nationaal als internationaal. Ons onderwijs onderscheidt zich door uitstekende kwaliteit en heeft een directe link én met ons onderzoek én met de praktijk.

Internationaal georiënteerd

We zorgen dat onze studenten en medewerkers internationaal denken en kunnen werken. Dit komt terug in al onze opleidingen en in onze hele organisatie, op alle niveaus.

Leer de Universiteit van Amsterdam (UvA) kennen

Alle medewerkers zijn deel van de ambitieuze, creatieve en betrokken UvA-gemeenschap. Sinds 1632, is de UvA een inspiratie voor studenten, een voorhoedespeler in de internationale wetenschap en een partner in vernieuwing. Jaarlijks verschijnen ongeveer 10.000 wetenschappelijke publicaties van UvA-medewerkers. Het fundamenteel wetenschappelijk onderzoek behoort op veel gebieden tot de internationale top.

We zijn nauw verbonden met Amsterdam en dragen met onderzoeksprojecten en onderwijsprojecten bij aan de ontwikkeling van de stad.  Ook zijn wij een één van de grootste werkgevers van Amsterdam en dragen bij aan de werkgelegenheid in de stad. ‘Ik ben trots op de relatie tussen Amsterdam en de UvA’, zegt burgemeester Femke Halsema.