Tijdens deze zomerse editie van het Humanities Café kun je kennismaken met verschillende samenwerkingspartners in de Amsterdam Humanities Hub. In een korte tour rond het Universiteitskwartier word je bijgepraat over de huisvestingsontwikkeling in het gebied, hoor je meer over de startups die voortkomen uit het Humanities Venture Lab en breng je een bezoek aan de KNAW.
Kerngegevens van evenement Humanities Café on Tour!
4 juli 2023
16:30 -18:00
BG 4

Op en rond het Universiteitskwartier is een unieke concentratie van geesteswetenschappelijke instituten en kennis aanwezig. De UvA, het KNAW-Humanities Cluster en de gemeente Amsterdam hebben de handen ineengeslagen om hun samenwerking te versterken en impact te vergroten. Het is de ambitie van de partners om een Amsterdam Humanities Hub tot stand te brengen, die de brug slaat tussen de inhoud van onderzoek en onderwijs enerzijds, en vragen vanuit de stad en samenleving anderzijds.

Het Universiteitskwartier is ook als gebied volop in ontwikkeling, met de komst van de Universiteitsbibliotheek en de renovatie van de gebouwen BG5 en Oudemanhuispoort in het vooruitzicht. Carin van der Wal is programmamanager van het Universiteitskwartier en vertelt aan de hand van het Strategisch Masterplan UK  meer over de plannen en voortgang van de werkzaamheden. Daarna vertrekken we voor een korte tour over het UK die onder andere voert langs het Humanities Venture Lab, waar je meer hoort over de startups die ondernemende geesteswetenschappers hier opzetten, en het Spinhuis, waar de instituten van het KNAW Humanities Cluster zich presenteren. We eindigen met een borrel.

BG 4

Oudezijds Achterburgwal 235
1012 DL Amsterdam

Kun je er deze keer niet bij zijn, maar wil je wel op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en toekomstige evenementen? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.