Studeren moet nu thuis, bijbaantjes zijn weggevallen, het sociale leven ligt plat en er is onzekerheid wanneer alles weer opstart. De coronamaatregelen hebben ook grote impact op het leven van studenten. Om deze impact beter te begrijpen, doet de UvA mee aan een grootschalig internationaal onderzoek.
studenten aan de uva
Studenten aan de UvA

De corona situatie heeft een grote impact op ons dagelijks leven: het is van invloed op verschillende aspecten van ons werk, studie en sociaal leven. 'Om meer grip te krijgen op de situatie gaan we in kaart brengen welke impact het coronavirus heeft op studenten', vertelt communicatiewetenschapper Annemiek Linn die vanuit de UvA betrokken is bij het onderzoek.

De Universiteit van Amsterdam doet daarvoor mee aan een grootschalig internationaal onderzoek over percepties, kennis en mediagebruik van studenten rondom COVID-19. Dit vragenlijstonderzoek loopt onder andere ook in de Verenigde Staten, België, China, Italië, Roemenië, Koeweit en Denemarken.

Wie kan meedoen?

Je kunt meedoen aan dit onderzoek als je 18 jaar of ouder bent, de Nederlandse taal beheerst en ingeschreven staat als student aan Universiteit van Amsterdam.

Hoe kan je meedoen?

Je kunt meedoen door online een vragenlijst voor ons in te vullen.Je deelname is van grote waarde voor het onderzoek.

Dr. A.J. (Annemiek) Linn

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen