Met negen deelnemers uit de financiële sector en ruim 80 deelnemende studenten was het UvA Quants Career Event 2023 dit jaar groter dan ooit. Bedrijven en studenten hadden ruimschoots de tijd om elkaar te ontmoeten. ‘Een zeer geanimeerde en succesvolle dag,’ volgens Peter Spreij, lid van het organiserend comité. ‘Na twee jaar afwezigheid vanwege de pandemie, was het fantastisch zoveel mensen bij elkaar te hebben.’
Sfeer impressies UvA Quants 2023

Het ‘UvA Quants Career Event is een samenwerkingsproject van drie masterprogramma’s die aan de UvA worden gegeven: Stochastics and Financial Mathematics, Computational Science en Actuarial Science and Mathematical Finance. Het Korteweg-de Vries Instituut voor Wiskunde is de vaste organisator van dit evenement. De naam verwijst naar de betekenis van een quant: dit is een expert in het analyseren en verwerken van kwantitatieve data.

De doelstelling van UvA Quants is aan de meest ambitieuze masterstudenten van drie studierichtingen meer inzicht te geven in praktische zaken in de financiële sector en aan hen kansen te bieden op het gebied van stages en trainingsprogramma’s die tot banen kunnen leiden.

De negen deelnemers uit de financiële sector aan UvA Quants 2023 waren: ABN AMRO, Deloitte, Flow Traders, IMC Trading, ING, KPMG, Nationale Nederlanden, Ortec Finance en Rabobank.

Het programma van dit career event bestond uit ochtend- en middagsessies van case studies waarin onderwerpen als ‘Mitigating risk within global markets’, ‘ Insight into the world of trading’ en ‘The actuarial merger & acquisition’ werden behandeld. In aanvulling op de case studies hadden de masterstudenten de gelegenheid 1-op-1-gesprekken te voeren met het bedrijf van hun keuze.

Het evenement, dat om 11.00 uur begon, ging door tot 17.00 uur en werd afgesloten met een borrel, waar bedrijven en studenten elkaar nog nader konden leren kennen.