Het begon allemaal met een droom. Over een unieke plek waar studenten, onderzoekers en bedrijven samenwerken onder één dak. Om kennis te delen en innovatie te stimuleren. En deze droom is nu al een tijdje werkelijkheid: LAB42 is één jaar open!

Dat betekent onder andere dat al deze bewoners hun plek hebben gevonden:

•  11 start up's en netwerken;
  •  15 onderzoeksgroepen - Instituut voor Informatica;
  • 3 onderzoeksgroepen - Instituut voor Logic, Language & Computation;
  • Intelligent Robotics Lab en Visualisation Lab;
  • 3000 studenten.

Een groep bewoners proostte onlangs om het bijzondere jaar te vieren en vooruit te kijken. Marcel Worring, professor Multimedia Analytics, opende de borrel met een warm welkom, gevolgd door de feestelijke toast.

Vier residents hielden een korte en inspirerende presentatie: Jakub Zavrel van Zeta Alpha, Iffat Rose Gill van Code to Change, Ronald de Haan van Theoretical Computer Science en Ana Oprescu van Complex Cyber Infrastructure.

LAB42 one year