Gadi Rothenberg van het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences heeft een nieuwe editie geschreven van zijn boek 'Catalysis: Concepts and Green Applications'. Het populaire leerboek op katalysegebied wordt overal ter wereld op universiteiten gebruikt. Rothenberg legt er de beginselen in uit van homogene katalyse, heterogene katalyse en biokatalyse, geïllustreerd met realistische voorbeelden uit de industrie.
Catalysis cover 2nd edition
Voorzijde van de tweede editie van Catalysis: Concepts and Green Applications. Illustratie: Itamar Daube

Voor Rothenberg is het schrijven van een leerboek - hij schreef ook mee aan een exemplaar over keramische membranen - een belangrijke bijdrage aan de opleiding van chemici:  'Het is een boel werk,  maar als je een goed boek schrijft kun je studenten over de hele wereld tot hulp zijn.'