Prof.dr. Bas de Bruin van het Van 't Hoff Institute of Molecular Sciences (HIMS) van de Universiteit van Amsterdam is één van de drie chemici op de cover van Chemistry, A European Journal, in een afbeelding geïnspireerd op de filmposter van Sergio Leone's spaghetti western 'The Good, the Bad and the Ugly'.
De recente cover van Chemistry, An European Journal.

De coverafbeelding verwijst naar onderzoek van HIMS-chemici in samenwerking met wetenschappers van ETH Zürich naar de katalytische activiteit van een ruthenium diolefin diazadiene complex. Verwijzend naar de mogelijke oxidatietoestanden van het complex presenteren de chemici 'The Innocent, the Guilty and the Suspicious', daarbij de iconische filmtitel parafraserend.