Prof.dr. Garry Corthals en dr. Monalisa Goswami van het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences hebben een projectsubsidie van 10.000 euro ontvangen van het Amsterdams Universiteitsfonds voor de ontwikkeling van een educatief programma over 'The Story of Proteomics'.
Beeld: Pixabay.

Het interactieve programma belicht het belang van eiwitten en hun functies, structuren en interacties. Het is gericht op tieners en ouder en zal in meerdere talen verschijnen.

Corthals en Goswami ontwikkelen 'The Story of Proteomics' in het kader van het Europese Horizon 2020-project GAPARS, een acroniem voor GAmification of PARticipatory Science. In GAPARS werken universiteiten, onderzoeksinstelling en bedrijven uit de gaming- en IT-industrie samen aan het toepassen van elementen van (computer)games in een wetenschappelijke context , voor trainings- en onderwijsdoeleinden.