Afgelopen vrijdag 19 oktober waren het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences (HIMS) en de Haven van Amsterdam de gastheren voor de jaarlijkse Amsterdam Chemistry Innovation Day (ACID). De Koninklijke Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) sloot aan met de Amsterdamse editie van de reeks 'Behind the scenes'-evenementen ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan.
Bezoek aan de laboratoria op Science Park 904 tijdens 'ACID/Behind the scenes'. In totaal deden meer dan 150 deelnemers mee aan het evenement van VNCI, de Haven van Amsterdam, het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences (HIMS), de Amsterdam Green Campus en Innovation Lab Chemistry Amsterdam (ILCA). Foto: HIMS.

Science Park 904, de thuisbasis van HIMS, was de centrale locatie van het evenement. 's Ochtends vertrokken de deelnemers naar verschillende Amsterdamse chemielocaties, 's middags was er een plenair programma gevolgd door 'break out' sessies met allerlei chemie-gerelateerde onderwerpen. Een centraal thema van de dag was de bijdrage van de chemie aan de verduurzaming van de samenleving en het realiseren van de circulaire economie.