Prof.dr. Joost Reek van het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences van de Universiteit van Amsterdam is de ontvanger van de 47e IOCF lectureship award. Deze werd hem aangeboden door professor Michinori Suginome op de Universiteit van Kyoto. Als ontvanger van de prijs gaf Reek een aantal lezingen aan gerenommeerde Japanse universiteiten.
Prof. Michinori Suginome overhandigt de 47e IOCF lectureship award aan Joost Reek op 8 november. Foto: IOCF.

Joost Reek is professor in Homogeneous, Supramolecular and Bio-inspired Catalysis en leider van het UvA onderzoekszwaartepunt Sustainable Chemistry. In 2017 werd hij benoemd tot faculteitshoogleraar bij de Faculteit der Wiskunde, Natuurwetenschappen en Informatica (FNWI). De International Organic Chemistry Foundation (IOCF) wil met de prijs bijdragen aan de academische ontwikkeling op het gebied van organische chemie door vooraanstaande organische chemici uit te nodigen om in Japan academische lezingen te geven.