Dr. Chris Slootweg van het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences (HIMS) is een van de ontvangers van een '2019 Thieme Chemistry Journals Award'.

De prijs werd in 1999 ingesteld als aanmoediging voor jonge wetenschappers en wordt door leden van de editorial board van de Thieme-tijdschriften SYNTHESIS, SYTEET en SYNFACTS toegekend aan onderzoekers die zij als high-potentials beschouwen op het gebied van de synthetische organische chemie.

De missie van het laboratorium van Chris Slootweg bij de HIMS onderzoeksgroep Synthetic Organic Chemistry is om studenten op te leiden op het snijvlak van fundamentele fysische organische chemie, hoofdgroep-chemie en circulaire chemie. Een bijzonder aandachtsgebied in zijn onderzoek is duurzame fosforchemie. Slootweg is momenteel Humboldt Research Fellow.