Steven Beijer, promovendus aan het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences (HIMS) van de Universiteit van Amsterdam, heeft een Unilever Research Prijs 2019 gewonnen. Op donderdag 12 december ontving hij zijn prijs tijdens de uitreiking in Unilever's nieuwe Foods Innovation Centre in Wageningen.
Unilever Research Prize 2019 voor Steven Beijer
SusPhos onderzoeker Steven Beijer (midden) ontving de Unilever Research Prijs 2019 uit handen van Carla Hilhorst, Executive VP R&D Foods & Refreshment (links) en Richard Slater, chief R&D Officer.

Beijer is momenteel promovendus bij universitair hoofddocent Chris Slootweg van de groep Synthetic Organic Chemistry van HIMS. Daar verrichtte hij ook zijn masteronderzoek naar 'Creating valuable phosphorus products from low-value feedstocks', dat hem de prijs opleverde. In zijn huidige onderzoek werkt Beijer nauw samen met het onlangs opgerichte spin-off bedrijf SusPhos.

De Unilever Research Prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan 13 uitmuntende studenten - een van elke universiteit. De prijs werd in 1956 ingesteld om de band tussen industrie en academisch onderzoek te versterken en studenten te motiveren om te excelleren. Tegenwoordig beloont de prijs onderzoek op het gebied van een of meer VN Sustainable Development Goals. Elke winnaar van de Unilever Research Prijs ontvangt een cheque van € 2.500 en een glazen sculptuur.