Als onderdeel van het Connecting Science programma van de faculteit FNWI is dr. Saer Samanipour aangesteld als universitair docent bij het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences. In zijn onderzoek wil hij de analyse van complexe monsters verbeteren door middel van hoge resolutie massaspectrometrie gecombineerd met de ontwikkeling van geavanceerde methoden voor gegevensverwerking.
Portret Saer Samanipour
Dr. Saer Samanipour. Image: HIMS.

Met zijn op te richten onderzoeksteam zal Saer Samanipour zich bezighouden met de toepassing van geavanceerde statistische tools (waaronder AI en machine learning), signaalverwerking, en hoge-resolutie massaspectrometrie (HRMS) voor de analyse van complexe monsters. Dit vindt plaats binnen de context van de onderzoeksgroep Analytische Chemie van HIMS en het Centre for Analytical Sciences Amsterdam (CASA).