Op vrijdag 21 oktober organiseert het UvA/FNWI onderzoekszwaartepunt GRAPPA (GRavitation and AstroParticle Physics Amsterdam) een kickoff bijeenkomst ter gelegenheid van de komst van vier nieuwe stafleden: Shin'ichiro Ando, Gianfranco Bertone, Patrick Decowski en Ben Freivogel.

Allevier geven een korte presentatie over hun onderzoek. Daarnaast zijn er presentaties over de geschiedenis van het GRAPPA inititatief en over het huidige astrofysische onderzoeksveld.

• 13.30 Koffie en thee
  • 14.00 Opening
  • 14.15 K. Gaemers, "The history of GRAPPA"
  • 14.35 F. Linde, "GRAPPA and the European Astroparticle Physics landscape"
  • 14.50 G. Bertone "Identifying Dark Matter Particles"
  • 15.20 Pauze
  • 15.50 Ando "Gamma-ray probes of dark matter annihilation"
  • 16.20 P. Decowski "The XENON Direct Detection Dark Matter Program"
  • 16.50 B. Freivogel "Predictions from the multiverse"
  • 17.20 Borrel

Registratie vooraf is niet nodig. Alle presentaties zijn in het Engels.

Lokatie

Plattegrond van het Science Park Amsterdam.

De kickoff bijeekomst wordt gehouden in de Turingzaal van het CWI (Centrum voor Wiskunde en Informatica), Science Park 125 Amsterdam.

Meer over GRAPPA

GRAPPA wordt mogelijk gemaakt door de Universiteit van Amsterdam en de Faculteit Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica, alsmede door het Sectorplan Natuur- en Scheikunde.

GRAPPA is een samenwerkingsverband van het Institute of Physics (IoP) en het Anton Pannekoek Instituut (API).