Spaanse en Latijns-Amerikaanse studies

Bachelor
Vergelijk

Spaans is een van de grootste talen ter wereld. De Spaanstalige wereld is een hoofdrolspeler op het wereldtoneel, zowel op cultureel gebied als in de handel en politiek. In deze bachelor ontwikkel je je tot deskundige op het gebied van Spanje en Latijns-Amerika. Je leert communiceren in uitstekend Spaans en verdiept je de fascinerende historie, taal, cultuur en literatuur van zowel Spanje als Latijns-Amerika.

Voertaal
Nederlands, Taal van de opleiding
Vorm
Voltijd, deeltijd

apr03
Proefstuderen
nov16
Bachelorweek 16-23 nov 24
Daarom Spaanse en Latijns-Amerikaanse studies aan de UvA

Hoog eindniveau Spaans

Het intensieve taalverwervingsprogramma zorgt ervoor dat jij het Spaans uitstekend leert beheersen.

Buitenlandverblijf

Studeer een semester in Spanje of een Latijns-Amerikaans land.

Klein en persoonlijk van opzet

Met ongeveer 30 eerstejaarsstudenten is het onderwijs kleinschalig met ruimte voor persoonlijke aandacht.

Hoog aangeschreven universiteit

De UvA is als nummer 53 in de wereld (QS Rankings) een topuniversiteit.

Past Spaanse en Latijns-Amerikaanse studies bij jou?

1. Je wilt heel graag buitenlandervaring opdoen en je kijkt uit naar een semester studeren in het buitenland.
  2. Je hebt niet alleen interesse in taalverwerving maar ook in de cultuur en samenleving van de Spaanstalige landen.
  3. Je wilt in de kunst en cultuur, de media, het bedrijfsleven, het onderwijs of de vertaalwereld aan de slag.
  4. Je wilt in Amsterdam studeren: dé plek met Spaanstaligen uit alle delen van de wereld, culturele evenementen, zoals het jaarlijkse Spaanse filmfestival en verschillende activiteiten die we met het Instituto Cervantes organiseren.
Wat houdt Spaans studeren in?

Ontdek in drie minuten hoe de studie in elkaar steekt, hoe het is om student Spaanse en Latijns-Amerikaanse studies te zijn en wat je ermee kunt.