Bachelor
Universitaire Pabo van Amsterdam
Vergelijk
Romy, alumna Universitaire Pabo van Amsterdam, over haar ervaringen

Culturele verschillen in de grote stad

Als dorpsmeisje lesgeven in de grote stad was wel even wennen. Het was vooral wennen aan de verschillende culturen, waar ik maar weinig over wist. Ik heb leerlingen tijdens een stage  een presentatie laten houden over zichzelf en hun achtergrond. Fantastisch vonden ze dat. Vooral omdat ze juf dingen konden vertellen die zij wel wisten, maar juf niet. Ik ben uiteindelijk zelfs voor een stage naar Ghana gegaan! Daar heb ik mogen lesgeven en ben ik met een heel ander onderwijssysteem in aanraking gekomen.

Theorie en onderzoek interessant door de koppeling met de praktijk

Deze opleiding biedt zoveel mogelijkheden! Tijdens deze opleiding volg ik zowel de bachelor pedagogische wetenschappen als de pabo. Het allerfijnste is de koppeling tussen theorie en praktijk. Ik had nooit verwacht dat de theoretische kant en het onderzoek mij zo aan zouden trekken. Juist omdat je de problemen uit het onderzoek tegenkomt in de praktijk en koppelt met je stage, worden ze relevant. Hierdoor draag je meer bij tijdens de stage. Ik merk dat de leerkrachten in de school je daardoor minder zien als stagiaire, maar meer als een collega, waar ze ook van willen leren. De meerwaarde van de UPvA is ook dat je veel over het individuele kind en over opvoeding leert. Hierdoor vergroot je je mogelijkheden op de arbeidsmarkt!

Maak kennis met de Universitaire Pabo op Facebook, stel je vraag!

Volg de Universitaire Pabo van Amsterdam (UPvA) ook op Facebook! Stel je vragen en kom in contact met studenten en toekomstige studiegenoten.